25/11/2007 - Jean-Pierre Bourgois is overleden...

Moderator: Stany Buyle

Post Reply
pam.meier
moderator
Posts: 403
Joined: Thu 28 Aug 2008 19:54

25/11/2007 - Jean-Pierre Bourgois is overleden...

Post by pam.meier »

25/11/2007 - Jean-Pierre Bourgois is overleden...

Image

De biljartsport verloor vannacht een van zijn grote promotoren, ikzelf verloor vannacht een van mijn beste vrienden...

Na 19 jaar op een zeer moedige manier met zijn hartkwaal te hebben omgegaan is Jean-Pierre vannacht vredig in zijn slaap overleden, de complicaties die de zware medicatie met zich meebracht werden hem fataal.

Ik zal mij Jean-Pierre altijd blijven herinneren als een van de meest competente beleidsfiguren die de biljartfederatie ooit heeft gekend en als een onvermoeibare promotor van zowel jeugdbiljart als professioneel biljart, dit steeds bijgestaan door zijn echtgenote Nicole.
Samen met mijn teamgenoten had ik de eer en het genoegen om gedurende een periode van ongeveer 6 jaar deel te mogen uitmaken van ABC Boussu, zijn troetelkind waarmee hij 2 maal de Belgische titel in de competitie voor clubteams won en een bronzen medaille op het Europees kampioenschap.
Jean-Pierre was een hoogintelligent maar zeer beminnelijk mens met een groot doorzettingsvermogen en dit zowel tijdens zijn professionele carrière als directeur bij Kemira, als promotor van de biljartsport in het algemeen als bij ABC Boussu.
Datzelfde doorzettingsvermogen kwam nog meer tot uiting in de laatste jaren van zijn leven waar hij eigenlijk meer tijd verbracht met medische behandelingen als met de aangename dingen des levens maar dit beleefde op een zo nuchtere en positieve manier dat je het bijna niet voor mogelijk hield...

Jean-Pierre, het ga je goed in "de andere dimensie" waarover je zoveel keer met mij op een boeiende wijze sprak...

Stany Buyle.




Nicole MEUNIER, son épouse ;

Jean-Michel et Anne LEFEBVRE-BOURGOIS,

Pascal BOURGOIS et Liliane,

ses enfants ;

Ses frère, sœurs, beaux-frères, belles-sœurs, neveux et nièces, petits-neveux et petites-nièces ;

Ainsi que toutes les familles apparentées

ont la tristesse de vous annoncer le décès de

Jean-Pierre BOURGOIS

Ingénieur civil chimiste

né à Mouscron, le 10 septembre 1942, confirmé dans la vie par un don du cœur, le 17 octobre 2002 et décédé à Anderlecht, le 25 novembre 2007.

Les funérailles religieuses seront célébrées en l’église Saint- Barthélémy à Mouscron le jeudi 29 novembre 2007 à 11 heures.

Réunion à l’église.

L’offrande tiendra lieu de condoléances.

Les personnes qui désirent rendre un dernier hommage à Jean-Pierre pourront se recueillir au funérarium BORGNO, 7000 Mons, rue des Arquebusiers, 2, entrée par l’avenue d’Hyon ce mercredi 28 novembre de 18 à 20 heures.

Jean-Pierre ne souhaitait pas de fleurs mais aurait aimé aider la recherche et qu’un don soit versé à « l’Association Nationale des Greffés Cardiaques et Pulmonaires » au compte 001-1849952-44 avec la mention « en souvenir de Jean-Pierre BOURGOIS ».

Le présent avis tient lieu de faire-part.
Post Reply

Return to “Biljart geschiedenis & legendes; Histoire et légendes de billard; Billiards history & legends”