ANKARA WORLD CUP 2022 - Eddy Merckx met 3,00 AG en hoogste serie van 21 naar laatste 16...

Professional billiard events by UMB,CEB and PBA

Moderator: Stany Buyle

Post Reply
User avatar
Stany Buyle
moderator
Posts: 2908
Joined: Sun 30 Nov 2008 15:05
Active Member?: Yes
Post pictures?: Yes
Contact:

ANKARA WORLD CUP 2022 - Eddy Merckx met 3,00 AG en hoogste serie van 21 naar laatste 16...

Post by Stany Buyle »

Als ik de L-32 poules bekijk zie ik veel verwachte resultaten maar ook een paar verrassingen. In poule A had ik op Jaspers en Cho gegokt maar het werd Jaspers met een verassend sterke Garcia met120 punten in 58 beurten.
In poule B hoopte ik vooraf op Zanetti en Roland maar het werd Roland en Zanetti, in die volgorde waarbij Forthomme met fraaie cijfers won van Zanetti en tevens de twee andere partijen voor zijn rekening nam.
In poule C verliep alles normaal met Sanchez op 1 en Blomdahl op de tweede plaats.
In poule D toch weer een redelijke verassing met een uitgeschakelde Sayginer en Kim met Polychonopôulos die zich plaatsen voor de laatste 16.
In groep E plaatsten Merckx en Heo zich zoals ik had verwacht maar dan wel op een fenomenaal niveau. Een sublieme eerste partij van Heo die Merckx verloeg in 12 beurten en een serie van 18 maar daarna een ontketende Eddy die met 2 x 40 in dertien beurten naar een gemiddelde van exact 3 ging over 3 partijen. Chapeau !
In groep F had ik Nelin veel sterker verwacht en in groep G ging Jérémy Bury totaal de mist in met een povere 0,97 AG. Peter Ceulemans bevestigde voor de zoveelste keer in het laatste jaar dat hij tot de top 16 van de wereld behoort.
In groep H was Martin Horn volgens mij torenhoog favoriet en hij maakte deze rol ook waar. Van Beers speelde meer dan behoorlijk maar zag de 1/8 finales toch wegglippen aan de kersverse Europese kampioen teams Nilsson.

In de 1/8ste finales zie ik Jaspers tegen zijn boeman Peter Ceulemans en Merckx-Zanetti als de meest interessante partijen. De wedstrijd van Forthomme tegen Nikos Polychronopoulos kan alle kanten uit...
De wedstrijden van morgen:

:arrow: http://umb.cuesco.net/competition/result?idx=133&round=FINAL#content
Vriendelijke groet,

Stany
Biljart speel je tussen de oren.
http://www.esbeecreations.be
Post Reply

Return to “WORLDCUPS-UMB-CEB-PBA”